Dzięki głębokiemu rozluźnieniu mięśni poczujemy relaks.

Korzyści płynące z korzystania z sauny znane były już ludziom w starożytności. To idealny sposób na zadbanie o własne zdrowie jak również relaks. Chociaż są pewne przeciwwskazania do korzystania z producent sauny fińskie, z jakimi należy się zapoznać a także ewentualnie skonsultować się z doktorem, to jednak znakomita większość ludzi może skorzystać z jej zdrowotnego działania.

 

Wyróżniamy dwa główne rodzaje saun: saunę suchą, czyli fińską oraz saunę parową, zwaną inaczej sauną rzymską. Nie licząc tych dwóch będziemy mogli zobaczyć też m.in. saunę na podczerwień (infra red) albo saunę solną. Sauna fińska odróżnia się tym, że temperatura powietrza mieści się pomiędzy 60 a 110 stopni Celsjusza, natomiast wilgotność pozostaje na poziomie 5-15%. Co możemy zyskać, dzięki regularnym sesjom w takiej saunie? Na pewno poprawi się nasza odporność! Dzięki głębokiemu rozluźnieniu mięśni odczujemy pełny relaks, pozbędziemy się stresu i negatywnych skutków codziennych zmartwień.

 

Regularne sesje w saunie pomogą oczyścić nam skórę a także ciało z toksyn a ponadto ma zbawienny wpływ na ludzki układ krążenia, pracę serca a ponadto ciśnienie. Jeszcze jedną zaletą suchej sauny jest fakt, iż podczas pobytu spalamy dość dużą ilość kalorii, a to przekłada się na wygląd naszej sylwetki. Jak powinniśmy przygotować się na seans w saunie? Musimy zdjąć całą odzież wraz z bielizną, biżuterią a także obuwiem. Dobrze jest, dla higieny wziąć niedługi prysznic oraz osłonięci ręcznikiem będziemy mogli rozpocząć naszą sesję. Powinno się wziąć z sobą drugi ręcznik, żeby mieć na czym usiąść. W saunie nie powinniśmy siedzieć dłużej aniżeli piętnaście minut. Zaleca się, aby między ostatnim naszym posiłkiem a wejściem do sauny fińskiej upłynęła przynajmniej godzina. Nie powinno się również pić i jeść podczas sesji. Co jest jeszcze bardzo ważne, to fakt, że z sauny nierzadko będziemy korzystać również z innymi ludźmi. Powinniśmy zachowywać się w taki sposób, aby każdy mógł się skupić i oddać odprężeniu. Po skończonej sesji powinno się wziąć znowu prysznic. Zaleca się, żeby nie stosować płynów do mycia ciała a także żeby opłukać się chłodną wodą. Należy odpocząć po całej sesji nawet do pół godziny. Świetnym pomysłem jest planowanie wizyty w saunie pod koniec dnia, gdy po odprężeniu nie jesteśmy zmuszeni już nigdzie się spieszyć.

 

Nasz sen będzie odczuwalnie głębszy a także dużo lepszej jakości. Natomiast nad ranem będziemy się czuć zregenerowani a także wypoczęci. Z sauny będziemy mogli obecnie korzystać w bardzo wielu miejscach. Niesłychanie dużo moteli, salonów SPA czy nawet agroturystyk proponuje swoim klientom taką rozrywkę. Miłośnicy takiej formy relaksu mają możliwość zbudować saunę we własnym domu lub nawet w ogrodzie. Ostatnio na popularności bardzo zyskują sauny przenośne bądź sauny beczki. Nie powinno nas dziwić, iż tak wiele ludzi wybiera ten sposób na sprawienie sobie przyjemności. Wykorzystywane już od wielu wieków, dla wielu z nas jest wręcz tradycyjną metodą troski o siebie. Jeżeli jeszcze nie próbowałeś, nie zwlekaj i wybierz się do sauny, a Twoje ciało z pewnością będzie ci wdzięczne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *